Scrierea verticală cere o liniatură specială a caietelor

De trei ani, într-o serie de școli se experimentează aplicarea scrierii verticale simplificate. Această metodă de scriere, inițiată de dr. Florica Bagdasar, îi ajută pe copii să scrie mai repede și mai ușor, le economisește un timp prețios atit în școală, în procesul de instruire, cît și acasă, în efectuarea temelor.

Ar fi fost însă necesar să se fi asigurat și caiete cu liniatura necesară pentru scrierea verticală simplificată. Este destul de neplǎcut că nici după trei ani nu există o concordanță deplină între liniatura folosită în abecedare și caietele de aritmetică pe care le folosesc elevii. Ei sînt nevoiți să scrie „în pătrat”, deoarece aceasta este liniatura caietelor de aritmetică, în timp ce scrierea experimentală nu este pǎtrată, ci dreptunghiulară (verticală). Chiar și învătătorii, cînd vor să arate elevilor, pe caietele lor, cum se scrie o literă, sînt nevoiți să constate, că nu reușesc s-o execute întocmai ca în abecedar. Iată cum această elementară condiție de lucru pe care o constituie caietele scade din eficiența metodei.

Consider că este absolut necesar să se intervină de urgență la întreprinderile care produc rechizite, pentru ca acestea să asigure caiete cu liniatura cerută de scrierea verticală simplificată.

— Constantin Calițoiu


Articol apărut în Gazeta Învățămîntului, 6 decembrie 1968 [AD].

Ultima actualizare: